Bland de första testförarna i Sverige finns Joakim Ljunggren, du kan läsa mer om hans intryck på vår Facebooksida
-
EXP - en innovativ teknik för att med hjälp av centrifugalkraft få automatisk in- och urkoppling baserat på motorns varvtal. Med EXP blir det näst intill omöjligt att bromsa stopp, man behöver inte använda kopplingen vid start/stopp och kraften kommer ner i backen. EXP tekniken finns utöver RadiusCX även i produkterna Core EXP 3.0, EXP 3.0 och RadiusX.
-
TorqDrive® är den teknik med tunnare lameller som Rekluse utvecklat för CoreManual TorqDrive i samarbete med bland andra Honda HRC. Tunnare och fler lameller innebär förbättrad kylning och lamellerna är dessutom tillverkade av stål och friktionsmaterial med optimala egenskaper för kraftöverföring, kylning och hållbarhet.
-
Core är en uppgradering av kopplingskomponenter utvecklade och tillverkade av Rekluse för maximal hållfasthet och prestanda. Komponenternas design och material är utvalda för att optimera oljeflödet, ha längre hållbarhet och bidra till att kopplingen får en lägre arbetstemperatur. Kopplingar med Core teknik har därmed ett mer konsekvent ingrepp även under extrema förhållanden.
-
Rekluse kopplingskåpa - snyggare och designade för bättre oljeflöde och kylning. Tillverkad från ett stycke aluminium och dubbelt hårdanodiserad för att tåla banans och skogens faror.
I RadiusCX för hojar med vajerkoppling består kopplingspaketet av 10 mellanskivor 8 lameller. Spelet kan justeras internt eller externt och kopplingskåpan är av samma modell som används i TorqDrive. RadiusCX för KTM och Husqvarna innehåller en lamell ytterligare jämfört med original, justerbar slavcylinder och i vissa fall ingår även innerkorg (KTM/Husqvarna SXF/FC 450 13-15 samt 16-). Innerkorg finns även som tillval till övriga modeller.
Länk till installationsvideo